Real Time Telemetry

O projekcie

Telemetria przesyłek w czasie rzeczywistym. Celem platformy jest integracja wielu różnych czujników mobilnych w ekosystemie klienta. Czujniki dostarczają ważnych informacji o stanie przesyłki (takich jak: lokalizacja, temperatura, wilgotność) w czasie rzeczywistym, jako zdarzenia. Zdarzenia są następnie gromadzone na platformie i przekazywane klientom.

Klient

Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne o globalnym zasięgu. Nasz klient przy świadczeniu usług logistycznych wykorzystuje transport lądowy, lotniczy i morski. 
  • Branża: Logistyka
  • Kraj: Niemcy

Dostarczyliśmy

Rozszerzenie zespołu o nowe kompetencje

7 inżynierów
stanowiących większość składu inżynierów pracujących nad 
rozwiązaniem

Implementacja architektury mikrofrontendowej w projekcie

Zakres projektu

WYZWANIA

  • Integracja z wieloma różnymi dostawcami urządzeń 
  • Pomiar wielu różnych parametrów jednocześnie 
  • Przetwarzanie oraz agregacja dużej ilości zdarzeń z urządzeń, prezentowanie zagregowanych danych klientom 
  • Generowanie alertów w razie wystapienia sytuacji niepożądanych (np. Opóźnienie w dostawie, zbyt duża wilgotność, upadek przesyłki)

ROZWIĄZANIA

  • Platforma umożliwiająca przyjmowanie zdarzeń z wielu różnych rodzajów urządzeń, oraz aplikacja webowa do monitorowania stanu przesyłek. Architektura mikroserwisowa, cały system bardzo mocno wkompononowany w istniejącej rozwiązania, np w systemy do obsługi przesyłek, aplikacje dla kierowców etc. 

    STACK TECHNOLOGICZNY

    • Java,
    • AWS,
    • Kubernetes,
    • DynamoDB,
    • Spring Boot
    • Kafka,
    • Pozostałe: PostgreSQL, Docker, TypeScript, Angular, Yarn

    „Ten projekt to po prostu trafiona inwestycja, w której klient doskonale rozpoznał potrzeby rynku, i jednocześnie miał świadomośc, że takiego produktu nie ma konkurencja. Samo podejście wykorzystujące urządzenia IoT jest wyjątkowo atrakcyjne zarówno dla inżnierów, jak i dla użytkowników otrzymujących pewność odnosnie zamówionych przesyłek.”

    Marek Guzowski

    Delivery Manager, j-labs

    Skontaktuj się z nami

    Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

    Polityka prywatności

    B2C Ordering Platform

    O projekcie

    Platforma umożliwiająca użytkownikowi zamówienie produktu oraz otrzymanie go tego samego dnia. Rozwiązanie składa się z dedykowanego portalu umożliwiającego zarządzanie całym zamówieniem, kurierem, dostarczeniem oraz integracji ze sklepem partnera.  

    Klient

    Lider w branży e-commerce, z darmową dwudniową wysyłką i bezproblemową siecią e-commerce do płatności, która łączy setki detalistów z milionami konsumentów. 
    • Branża: e-commerce
    • Kraj: USA

    Dostarczyliśmy

    W pełni niezależny zespół Scrum

    Wprowadzenie u Klienta podejścia Inżynierii Zapewnienia Jakości

    Odpowiedzialność za centrum kompetencji

    Pełna, wielopoziomowa aplikacja oparta o mikroserwisy (UI, backendDevOps)

    Zakres projektu

    WYZWANIA

    • integracja z serwisami zewnętrznych dostawców 
    • żnica czasu z klientem oraz rozproszone zespoły 
    • rollout zbiegł sie w czasie epidemią COVID-19 – zamknięte sklepy oraz ograniczony dostęp do serwisów 

    ROZWIĄZANIA

    • pełny zespół scrumowy po stronie j-labs 

    • praca w klasycznym scrumie– ciągłe dostarczanie oraz ulepszanie i adaptacja 

    • symulatory serwisów do zewnętrznych dostawców 

    • wewnętrza biblioteka komponentów UI  łatwość w integracji z portalami klientów 

      STACK TECHNOLOGICZNY

      • JavaScript/ ES6,
      • React, 
      • Webpack,
      • Kotlin, 
      • SASS, 
      • AWS,
      • Docker 

      Zawsze fantastycznie jest móc tworzyć rozwiązania, które zmieniają reguły gry w danej branży, szczególnie kiedy dotyczą codziennych zwyczajów. Tak jest właśnie w przypadku rozwiązania w zakresie one-day product delivery platform.  Wierzymy że z biegiem czasu nasze wsparcie w rozwoju aplikacji będzie służyć tysiącom kupujących na całym świecie.  

      Bartosz Rybski

      Business Development Manager, j-labs

      Skontaktuj się z nami

      Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

      Polityka prywatności

      Delivery Assessment Platform

      O projekcie

      Platforma do wyliczania terminu dostarczania indywidualnych wersji samochodów do klienta końcowego.  

      Klient

      Ramię technologiczne jednego z największych niemieckich producentów samochodów, a także jedna z wiodących firm konsultingowych specjalizujących się w doradztwie w zakresie zarządzania i IT.
      • Branża: Automotive
      • Kraj: Niemcy

      Dostarczyliśmy

      Pełna architektura systemu

      Wdrożenie architektury opartej na chmurze AWS oraz mikroserwisach

      Wsparcie dla Continuous Integration oraz Continuous Deployment

      Zakres projektu

      WYZWANIA

      • ograniczony dostęp do środowiska przedprodukcyjnego i produkcyjnego 

      • niejasne wstępne wymagania  

      • duża zależność od zewnętrznych serwisów 

      • silne wymagania odnośnie bezpieczeństwa aplikacji 

      ROZWIĄZANIA

      • całotygodniowe warsztaty architektoniczne w siedzibie Klienta 

      • natywne rozwiązanie chmurowe, 

      • aplikacja tworzona zgodnie z zasadami “12 factor app”   

      • pełna kontrola nad procesem CI/CD 

      • architektura mikroserwisowa 

        STACK TECHNOLOGICZNY

        • Spring Boot,
        • Angular 8,
        • Postgres / Mongo,
        • Kafka, 
        • Pozostałe: Consul, Jest, Junit, Cypress,  Grafana 

        „Podczas mojej 3-letniej przygody w j-labs pracowałem z najnowocześniejszymi technologiami klasy produkcyjnej wytwarzając wysokiej jakości, niezawodne rozwiązania. Jednym z najbardziej wymagających projektów było zebranie szerokich wymagań, które później wykorzystałem podczas warsztatów u klienta, aby zaprojektować wysoce wydajny, skalowalny, natywny chmurowy system zgodny wymogami „12-factor. Ostatecznie wdrożyliśmy wspomnianą architekturę, która okazała się wielkim sukcesem.”

        Arek

        Architekt, j-labs

        Skontaktuj się z nami

        Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

        Polityka prywatności

        Risk Management Portal

        O projekcie

        Wiodąca platforma zarządzania projektami dla firm motoryzacyjnych, dostosowana do zarządzania wszystkimi istotnymi zagrożeniami dla niemieckich i włoskich producentów samochodów. Dostosowywanie różnych formularzy zgodnie z wymaganiami różnych działów korporacyjnych i rodzaju daty. 

        Klient

        Ramię technologiczne jednego z największych niemieckich producentów samochodów, a także jedna z wiodących firm konsultingowych specjalizujących się w doradztwie w zakresie zarządzania i IT.
        • Branża: Automotive
        • Kraj: Niemcy

        We delivered

        W pełni autonomiczny zespół scrum’owy

        Testy automatyczne w Selenium

        Kilkanaście udanych wersji aplikacji

        poprawa procesu wytwarzania oprogramowania oraz jakości

        Zakres projektu

        WYZWANIA

        • CMS/platforma, na której oparta jest aplikacja  

        • brak frameworków 

        • częste, nieregularne wymagania od Klienta 

        • użytkownik końcowy to wysoka kadra zarzadzająca w znanej firmie automotive 

        ROZWIĄZANIA

        • pełny dedykowany zespół scrumowy po stronie j-labs 

        • ciągła poprawa procesu: Kanban, Jira, Teams, Quality Assurance engineer

          STACK TECHNOLOGICZNY

          • Java
          • Angular,
          • JavaScript,
          • Bootstrap,
          • MySQL 

          „Być częścią niemieckiej branży automotive to  wyróżnienie ale i wysokie wymagania wobec Partnera, szczególnie w zakresie zaufania, jakości i niezawodności. Wspólnie z klientem stworzyliśmy rozwiązanie w zakresie zarządzania ryzykiem i wsparcia wew komunikacji dla koncernów, zapewniając oczekiwaną i surowo weryfikowaną jakość.”

          Bartosz Rybski

          Business Development Manager, j-labs

          Skontaktuj się z nami

          Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

          Polityka prywatności

          Robo advisor

          O projekcie

          Klient oferuje platformę obrotu instrumentami pochodnymi. T. to projekt Whitelabel, który pozwala eksponować usługi klienta pod dowolną etykietą. Pierwsza wersja aplikacji została stworzona dla jednego z głównych banków w Niemczech. 

          Klient

          Jeden z najbardziej znanych Fintechów na niemieckiej scenie, który chce uzyskać status Jednorożca w nadchodzących latach. 
          • Branża: Fintech
          • Kraj: Niemcy

          Dostarczyliśmy

          wybór architektury aplikacji

          implementacja warstwy synchornizacji danych 

           implementacja użytkownika (duży nacisk na ScaCp) 

           dostosowywanie aplikacji do wdrożenie dla zewnętrznych klientów (whitelabeling) 

          Zakres projektu

          WYZWANIA

          • Intuicyjna platforma mobilna do handlu 
          • Zarządzanie portfelem inwestycyjnym 
          • Narzędzia wspierające podejmowanie decyzji (wykresy, analizy etc) 
          • Integracja z systemami finansowymi innych instytucji np. Banków 
          • Interfejs uzytkownika z możliwością dowolnego obrandowania 

          ROZWIĄZANIA

          • Aplikacja mobilna do zarządzania portfelem inwestycyjnym, połączona integracją z zewnętrznymi systemami klientów biznesowych 

            STACK TECHNOLOGICZNY

            • Android framework,
            • Kotlin, 
            • RxJava,
            • Retrofit,
            • Dagger 2 

            Mamy wiele projektów, ale tylko nieliczne, w których tworzymy naprawdę innowacyjne i zmieniające świat produkty. Jest to jeden z nich i głęboko angażujemy się w wspieranie naszego klienta w perspektywie długoterminowej. 

            Martin Konieczny

            Business Development Manager, j-labs

            Skontaktuj się z nami

            Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

            Polityka prywatności

            Platforma Order-to-cash

            O projekcie

            Klient zapewnia elastyczną platformę finansowo-księgową, która umożliwia zarządzanie i automatyzację procesów finansowych. Głównie koncentruje się na procesie Order-to-Cash. Architektura mikroserwisową, z możliwością łatwej integracji z innymi systemami. 

            Klient

            Niemiecki start-up Fintech, który wyrósł na znaczącego gracza na rynku motoryzacyjnym. Produkt który tworzy automatyzuje i optymalizuje cyfrowe płatności, procesy rozliczeniowe i księgowe. 
            • Branża: Fintech
            • Kraj: Niemcy

            Dostarczyliśmy

            przepisanie istniejącej platformy na architekturę mikroserwisową, 

            platforma gotowa do pracy w chmurze i niezależna od środowiska

            3 usługi eksponujące interfejsy API:

            fakturowanie, księgowość i płatności. 

            Automatyzacja testów

            Zakres projektu

            WYZWANIA

            • Klient zorientowany na szybki rozwój
            • Platforma niezależna od środowiska pracy
            • Przejście z monolitu do mikroserwisów

            ROZWIĄZANIA

            • Trzy interfejsy API dla obszarów księgowych i płatności, w architekturze miktroserwisów.
            • Komunikacja między domenami następuje po szynie zdarzeń, ułatwiającej modelowanie procedur księgowych. 

              STACK TECHNOLOGICZNY

              • Java,
              • Spring Boot, 
              • Azure+AWS,
              • Docker,
              • MySQL,
              • RSQL,
              • ActiveMQ 

              Współpraca rozpoczęła się od zaledwie 1 programisty Java i szybko wzrosła do ponad 10 inżynierów. Dzięki naszemu głębokiemu zainteresowaniu sukcesem klienta mogliśmy zdobyć ogromne zaufanie i budować długotrwałe zaangażowanie.

              Martin Konieczny

              Business Development Manager, j-labs

              Skontaktuj się z nami

              Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

              Polityka prywatności

              SMS Verification

              O projekcie

              Produkt weryfikacyjny jest używany w aplikacjach mobilnych w celu potwierdzenia numeru telefonu podanego przez użytkownika. Jeśli taki numer zostanie podany, zestaw SDK weryfikacji służy do szybkiego połączenia lub wysłania SMS-a na ten numer. Informacje o tym zdarzeniu nie są widoczne dla użytkownika końcowego. 

              Klient

              Wiodący na świecie dostawca usług komunikacji w chmurze dla sektora przedsiębiorstw, usług komunikacji głosowej i wideo oraz rozwiązań programowych.Obsługuje około 30% światowego rynku SMS-ów.
              • Branża: Telco
              • Kraj: Szwecja

              Dostarczyliśmy

              Przejęcie

              rozwoju istniejącej platformy

              Opracowanie nowej wersji platfromy

              w technologii zaproponowanej przez j-labs

              Pilotowanie

              wdrażania pierwszych klientów do nowej wersji platformy 

              Zakres projektu

              WYZWANIA

              • Wysokie obciążenia,
              • Instancje na całym świecie,
              • Wysokowydajne rozwiązanie,
              • Sprawne przejście ze starego rozwiązania na nowe,
              • Klientami są najlepsze firmy technologiczne.

               

                ROZWIĄZANIA

                • Stabilne i wydajne technologie (.NET), 
                • Dobrze przygotowany plan wdrożeń, 
                • Wdrażanie nowych klientów krok po kroku

                  STACK TECHNOLOGICZNY

                  • AWS IaaS,
                  • .NET FW,
                  • Redis,
                  • ELK,  

                  „Kompletowanie tego zespołu .NET zostało wykonane dosłownie książkowo: Zaczęliśmy od TL, do którego dołączyli Senior i QA, a następnie  regular developerzy. Spokojny proces pozwolił na bezproblemową integrację programistów i dobrą atmosferę w zespole.”

                  Martin Konieczny

                  Business Development Manager, j-labs

                  Skontaktuj się z nami

                  Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

                  Polityka prywatności

                  Transport Management App

                  O projekcie

                  Aplikacja mobilna (na Androida i iOS) dla kierowców ciężarówek. Pokazuje wszystkie wycieczki i wysyłki, których wykonanie jest odpowiedzialne za ciężarówkę, a także wysyła zdarzenia dotyczące postępu do innych systemów (takich jak IoT).
                  Klient
                  Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne o globalnym zasięgu. Nasz klient przy świadczeniu usług logistycznych wykorzystuje transport lądowy, lotniczy i morski.
                  • Branża: Logistyka
                  • Kraj: Niemcy

                  Dostarczyliśmy:

                  Rozszerzenie zespołu

                  Nasz inżynier mobilny (Android) dołączył do zespołu klienta

                  Realizacja funkcjonalności
                  związanych z wymaganiami rynku skandynawskiego

                  Zakres projektu

                  WYZWANIA

                  • Rozwiązanie zarówno dla kierowców wewnętrznych jak i dla poddostawców
                  • Integracja z wieloma systemami klienta, oferującymi różne usługi
                  • Dostosowanie widoczności usług i paneli w zależności od kraju oraz typu przesyłki
                  • Platforma hybrydowa (iOS + Android)

                  ROZWIĄZANIA

                  • Mobilna aplikacja napisana w Kotlin Native (w celu uruchamiana na iOS i Android). Interfejs umożliwiający kastomizację związaną z krajem. Integracja z mikroserwisowym backendem.

                  STACK TECHNOLOGICZNY

                  • Kotlin (Kotlin Native),
                  • Retrofit,
                  • Koin,
                  • Protobuf,
                  • Inne: Firebase, Swift, Core Data, Alamofire, Usabilla

                  „Relatywnie niewielki dział naszego klienta, z którym współpracowaliśmy, stawiał sobie za cel pchanie całej organizacji w kierunku nowoczesnego, opartego o rozwiązania informatyczne Przemysłu 4.0. Pomysł na stworzenie nowej aplikacji dla kierowców ciężarówek był krokiem prowadzącym do tego celu.”

                  Marek G.

                  Delivery Manager, j-labs

                  Skontaktuj się z nami

                  Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

                  Polityka prywatności

                  SMS API

                  O projekcie

                  Opracowanie portalu klienta. Składa się głównie z produktu SMS, umożliwiającego użytkownikom końcowym przeglądanie wiadomości, przeglądanie danych analitycznych, przeglądanie planów cenowych, dokonywanie płatności i integrację z interfejsami API (na przykład XMS / SMPP). Posiada funkcję zarządzania kontem, jeden użytkownik może być członkiem wielu kont, tzw. „projektów”.

                  Klient

                  Wiodący na świecie dostawca usług komunikacji w chmurze dla sektora przedsiębiorstw, usług komunikacji głosowej i wideo oraz rozwiązań programowych.Obsługuje około 30% światowego rynku SMS-ów.
                  • Branża: Telco
                  • Kraj: Szwecja

                  Dostarczyliśmy

                  Monoreppo

                  wdrożenie podejścia Monorepo i skalowalnej architektury, opartej o Mikro-Frontend

                  CI / CD workflow

                  w GitLabie dla aplikacji typu MPA/SPA (Multi-Page Applications/Single-Page Applications)

                  Testy E2E

                  przy użyciu Cypressa (pokrycie ścieżek krytycznych)

                  Wiele funkcjonalności samoobsługowych

                  wspierających wdrożenie w chmurze

                  Zatrudnienie ponad 20 Frontend Developerów

                  (w 2017 roku startowaliśmy z trzeba)

                  Rozwiązanie typu “Design System”

                  poprawiające ujednolicenie interfejsów użytkownika

                  Zakres projektu

                  WYZWANIA

                  • Intuicyjność użytkowania aplikacji
                  • Skalowalność aplikacji
                  • Integracja z innymi produktami

                   

                    ROZWIĄZANIA

                    • Badanie użytkowników, testy A/B
                    • Monorepo

                     

                      STACK TECHNOLOGICZNY

                      • React,
                      • Redux, 
                      • GraphQL,
                      • Apollo,
                      • TypeScript,
                      • Other: Flow.js, Styled Components, Jest, StoryShots, Storybook

                      „3 lata temu dołączyłem do zespołu klienta jako pierwszy inżynier frontendowy. Klient nam zaufał i teraz mamy ogółem ponad 20 osób odpowiedzialnych za Frontend w różnych obszarach.”

                      Adrian B.

                      Team Leader, j-labs

                      Skontaktuj się z nami

                      Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! Na pewno odpowiemy

                      Polityka prywatności