Hiperpersonalizacja w bankowości. Rozwiązania IT
Czy wiesz, co współcześnie decyduje o tym, że klient wybiera dany bank? Oferta kredytowa, atrakcyjne oprocentowanie czy przyjazny regulamin to dopiero początek. Zastanów się, jaki jest punkt styku pomiędzy klientem a bankiem – gdzie najczęściej odbywa się komunikacja? Nie jest to już ani oddział banku, ani infolinia. Dla coraz większej grupy użytkowników to aplikacja mobilna staje się centrum relacji z bankiem. Musi więc być wygodna, niezawodna, funkcjonalna i… spersonalizowana. Dlatego hiperpersonalizacja w bankowości coraz częściej decyduje o przewadze konkurencyjnej w branży. Jak ją więc osiągnąć? Poznaj nasze wskazówki i case study.
Personalizacja w bankowości. Czym właściwie jest hiperpersonalizacja?
Personalizacja w bankowości już nas tak nie zaskakuje – wręcz przeciwnie, często jako klienci jej oczekujemy, stała się pewnym standardem. Dobrze wiemy, że klient oczekuje komunikatów dopasowanych do jego zachowań, historii zakupów, potrzeb.
A hiperpersonalizacja idzie o krok dalej. Po pierwsze – dopracowuje założenia personalizacji i realizuje je po prostu dokładniej, trafniej. A po drugie – wykorzystuje połączenie wielu nowoczesnych technologii, aby nie tylko odpowiadać na potrzeby użytkownika, lecz także je przewidywać. A w konsekwencji – oferować mu dokładnie to, czego potrzebuje, zanim jeszcze o to poprosi.
Jak działa personalizacja w bankowości na poziomie aplikacji?
Przyjrzyjmy się temu, jak można wprowadzić personalizację i hiperpersonalizację z pomocą IT na przykładzie aplikacji bankowej. Na poziomie funkcjonalnym taka aplikacja zbiera dane o użytkowniku i jego interakcjach: kiedy loguje się do systemu, z jakich funkcji korzysta, jakie transakcje wykonuje najczęściej, gdzie się znajduje. Na tej podstawie proponuje:
- kontekstowe powiadomienia (np. przypomnienie o opłacie za media, gdy system zauważy, że użytkownik zwykle robi to 15 dnia miesiąca),
- oferty dopasowane do wydatków (np. propozycja lepszego kursu wymiany przy częstym przewalutowaniu),
- rekomendacje usług (np. przypomnienie o możliwości kredytu na preferencyjnych warunkach).
Nowoczesne IT w bankowości? Wiemy, jak to robić
W j‑labs projekty z branży fintech to dla nas codzienność. Jeden z naszych klientów zdecydował się na stworzenie natywnej aplikacji mobilnej na iOS i Android. Projekt zakładał pełne dopasowanie do specyfiki każdego systemu operacyjnego, by zapewnić maksymalną wydajność, dostęp do funkcji urządzenia (np. biometrii, lokalizacji), lepszą integrację z OS czy wreszcie możliwość szybkich aktualizacji. Jak widzisz, stworzenie środowiska maksymalnie dostosowanego do stylu życia użytkownika było priorytetem.
Więcej przeczytasz na stronie case study Stworzenie aplikacji mobilnej, umożliwiającej otworzenie konta bankowego w wybranej lokalizacji.
Hiperpersonalizacja w bankowości. Trendy rynkowe i wymagania użytkowników
Według badania GFT Banking Disruption Index, ponad połowa badanych użytkowników uznała łatwość obsługi aplikacji bankowej za absolutnie kluczową przy wyborze banku. Co więcej – 22% respondentów oczekuje już zaawansowanych funkcji, takich jak cyfrowe portfele, dzielenie rachunków czy inteligentne zarządzanie budżetem. A hiperpersonalizacja może to zapewnić.
Polacy również coraz chętniej korzystają z usług dodatkowych w bankowości mobilnej: zakupów (53%), płatności za media (35%) czy wymiany walut (29%). Co ciekawe, aż 57% z nich jest gotowych płacić za takie udogodnienia – ale tylko wtedy, gdy czują realną wartość dodaną. A do dobrego wdrożenia tych udogodnień niezbędny jest zespół doświadczonych specjalistów IT.
Jak wygląda przyszłość hiperpersonalizacji? Otwarta bankowość i nowe regulacje
Warto wspomnieć, że dynamiczny rozwój IT w bankowości nie może się odbywać w oderwaniu od zmian prawnych. Nadchodzące unijne przepisy – PSD3 i PSR – mają ułatwić integrację systemów, rozwój API i zwiększyć transparentność działań, a więc w konsekwencji przynieść korzyści zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom.
Jak widzisz, współczesny klient chce, by bank znał jego potrzeby i na nie odpowiadał – jak najszybciej i jak najdokładniej. Dlatego warto inwestować w natywne aplikacje, dzięki którym wdrażanie elastycznych, dopasowanych do platformy i użytkownika rozwiązań IT, stanie się normą. W j‑labs czekają na Ciebie specjaliści, którzy sprawnie wdrożą Twoje pomysły w życie. Ty masz cel – my mamy rozwiązania.
Jeśli potrzebujesz doświadczonych developerów, z którymi Twój projekt nabierze rozpędu, odezwij się i porozmawiajmy o możliwościach, jakie dają outsourcing projektów IT i outsourcing specjalistów IT.
Poznaj mageek of j‑labs i daj się zadziwić, jak może wyglądać praca z j‑People!
Skontaktuj się z nami


