Agile Delivery Framework
15 lat doświadczenia j‑labs zebrane w uporządkowany proces – ADF
W j‑labs wiemy, że jakość usług IT nie bierze się z przypadkowych działań, ale z przemyślanego, powtarzalnego i transparentnego procesu. Zaś proces ten – z długoletniego doświadczenia. Nie wymyślamy koła na nowo – zamiast tego, konsekwentnie doskonalimy to, co się sprawdza. Efektem tej pracy jest Agile Delivery Framework, czyli nasze podejście do dostarczania projektów IT.
Agile Delivery Framework to wypracowany w j‑labs model działania, oparty na doświadczeniu zdobytym przy realizacji projektów IT przez 15 lat działalności firmy. Nie traktujemy go jako sztywnej metodyki, lecz jako elastyczne podejście, które naturalnie dopasowuje się do rzeczywistości i potrzeb klienta – bez kompromisów w kwestii jakości czy transparentności. Jego ogromną wartością jest to, że wspiera stałe udoskonalanie sposobu, w jaki świadczymy nasze usługi. A co decyduje o powodzeniu? Bliska, partnerska współpraca z klientem od pierwszego do ostatniego etapu.
Nasze podejście podzieliliśmy na cztery kluczowe etapy: Discovery, Setup, Delivery i Finalization. Dzięki spójnym i dobrze zaplanowanym procesom na każdym etapie projektu, możemy zapewnić naszym klientom niezawodną jakość i przewidywalne efekty. W każdym z tych procesów klient odgrywa ważną rolę – bo tylko dzięki ścisłej współpracy możemy osiągać najlepsze efekty.

1. Discovery – przeanalizujmy, czego naprawdę potrzebujesz
Etap Discovery to fundament całego projektu. Zanim cokolwiek zaplanujemy, musimy zbadać aspekty technologiczne projektu, dokładnie poznać kontekst biznesowy, cele, ograniczenia i oczekiwania.
Co robimy po naszej stronie:
- Przeprowadzamy analizę potrzeb technologicznych i biznesowych.
- Tworzymy mapę kompetencji – sprawdzamy, jakich specjalistów potrzeba.
- Oceniamy potrzebne zasoby, ograniczenia, zależności.
- Identyfikujemy potencjalne ryzyka.
- Ustalamy kamienie milowe, budżet, harmonogram i zakres projektu.
Rola klienta:
- Przekazuje informacje o swoich oczekiwaniach i terminach.
- Rozmawia z nami o budżecie.
- Akceptuje założenia dotyczące zakresu, celów i harmonogramu.
Po tym etapie mamy spójne zrozumienie projektu, zbadane potrzeby technologiczne i biznesowe oraz przygotowany kompletny zestaw informacji niezbędnych do jego zaplanowania.

2. Setup – zorganizujmy się przed startem
Ten etap to precyzyjne przygotowanie do uruchomienia projektu. Wprowadzamy niezbędne procesy i zasady współpracy.
Co robimy po naszej stronie:
- Wraz z klientem budujemy strukturę projektu: zespół, role, odpowiedzialności.
- Tworzymy harmonogram działań, plan komunikacji i raportowania.
- Ustalamy z klientem standardy jakościowe i kryteria akceptacji.
- Planujemy działania prewencyjne na wypadek ryzyk.
Rola klienta:
- Zatwierdzenie podsumowania etapu przygotowania
- Definiuje kryteria akceptacji prac
Po etapie “Setup” mamy pełną gotowość do startu – jasno zdefiniowane zasady, formę komunikacji, podział obowiązków, strukturę zespołu, standardy jakości i zaplanowane działania.

3. Delivery – realizujemy projekt w ścisłej współpracy z Twoim zespołem produktowym
To najbardziej intensywny etap – realizujemy Twój projekt. Dostarczamy funkcjonalności iteracyjnie, w ścisłej współpracy z Twoim product teamem, zapewniając przy tym transparentność i kontrolę nad jakością. Dbamy o to, by inżynierowie pracujący przy Twoim projekcie mieli zapewnione warunki sprzyjające rozwojowi i zaangażowaniu, a kwestie administracyjne pozostają po naszej stronie – tak, byś mógł skupić się wyłącznie na efektach współpracy.
Co robimy po naszej stronie:
- Onboardujemy Twój j‑labsowy zespół
- Planowanie pracy zespołu developerskiego opieramy na backlogu, który otrzymujemy od Ciebie – dzięki temu możemy skutecznie realizować wspólne cele.
- Dostarczamy zadania iteracyjnie, organizujemy demo, raportujemy postępy.
- Monitorujemy nastroje w zespole, rozwój kompetencji, dbamy o formalności.
- Przekazujemy regularne raporty: czasu pracy, ryzyk, wykonania planu.
- Nasz Delivery Manager to Twoja prawa ręka – dba o płynność współpracy i szybkie rozwiązywanie problemów.
Rola klienta:
- Dostarcza backlog produktu
- Przekazuje feedback po każdej iteracji.
- Zatwierdza i akceptuje kolejne etapy prac zgodnie z ustalonymi kryteriami akceptacji.
- Współpracuje z Delivery Managerem w rozwiązywaniu bieżących wyzwań.
Na tym etapie płynnie dostarczamy kolejne funkcjonalności i elementy projektu, zapewniając elastyczność w reagowaniu na zmiany oraz transparentność całego procesu. Jednocześnie otaczamy opieką zespół, wspierając rozwój jego kompetencji i skuteczne zarządzanie.

4. Finalization – przekazujemy i zamykamy projekt
Ostatni etap to czas na formalne przekazanie rezultatów i zebranie opinii w celu podniesienia jakości kolejnych projektów. Dbamy o to, by wiedza nie zniknęła, klient miał poczucie, że otrzymał wiedzę domenową i technologiczną, którą nabyliśmy podczas wytwarzania oprogramowania, a projekt był dobrze udokumentowany.
Co robimy po naszej stronie:
- Przekazujemy kod, dokumentację, raport z realizacji zadań.
- Organizujemy sesję transferu wiedzy domenowej i technologicznej.
- Przeprowadzamy Deliverable Satisfaction Poll – ankieta oceniająca satysfakcję z projektu.
- Wystawiamy rekomendację technologiczną co do dalszych działań lub rozwoju projektu.
Co robi klient:
- Odbiera efekty pracy – akceptuje projekt.
- Uczestniczy w feedback session i zatwierdza przekazanie dokumentacji i kodu.
- Wskazuje obszary dalszej współpracy lub potrzebę wsparcia utrzymaniowego.
Po tym etapie mamy zakończony, odebrany i zaakceptowany przez klienta projekt. Zapewniamy klientowi poczucie bezpieczeństwa poprzez transfer wiedzy domenowej i technologicznej. Dostarczamy nasze rekomendacje co do wsparcia i dalszego rozwoju.

Agile Delivery Framework – Robimy dobre IT, albo wcale
Agile Delivery Framework to efekt 15 lat dostarczania projektów IT. To nie sztywna metodologia – to elastyczne podejście, które pozwala dostosować się do realiów klienta, bez utraty jakości i przejrzystości, a ponad to zapewnia ciągłe doskonalenie procesu dostarczania usług. Kluczowy element? Współpraca z klientem na każdym etapie. Bo najlepsze projekty powstają wtedy, gdy po obu stronach stoi zaangażowany, świadomy partner.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak moglibyśmy pomóc Twojemu zespołowi wprowadzić porządek, przewidywalność i wysoką jakość w realizację projektów – porozmawiajmy.
Rzuć nam wyzwanie i opowiedz o projekcie, który chcesz rozwinąć: https://www.j-labs.pl/kontakt/
Poznaj mageek of j‑labs i daj się zadziwić, jak może wyglądać praca z j‑People!
Skontaktuj się z nami


