Portal Klienta – komunikacja A2P na wielką skalę

Inżynierowie j‑labs i Sinch, globalnego lidera rozwiązania CPaaS, stworzyli chmurową platformę, scalającą dziesiątki różnych produktów i usług. Portal przyczynił się do 14-krotnego wzrostu klientów Sinch.

Java, Spring/Boot, Kotlin, gRPC, Kafka, React, JavaScript, Docker, Kubernetes, AWS
Sinch
2017<

Projekt

Rozwój narzędzia o nazwie „Portal Klienta”, (Customer Dashboard), służy klientom do zarządzania usługami oferowanymi przez firmę Sinch. Najbardziej rozbudowanym modułem tego portalu jest komponent SMS. Umożliwia on użytkownikom końcowym:

  • kontrolę statusu wiadomości, 
  • przeglądanie danych analitycznych, 
  • przeglądanie planów taryfowych, 
  • dokonywanie płatności i integrację z API (na przykład REST / SMPP). 
  • posiada funkcję zarządzania kontami (jeden użytkownik może być członkiem wielu kont).

Portal Klienta niebywale uprościł ścieżkę dołączenia do usługobiorców Sincha. Dzięki niemu, od 2018 roku, liczba klientów wzrosła 14-krotnie.

Klient

Sinch jest globalnym dostawcą rozwiązań chmurowych z zakresu komunikacji głosowej i wideo dla przedsiębiorstw (Real Time Communication). Firma od 14 lat działa w biznesie telekomunikacyjnym i posiada biura w ponad 30 miastach. Swoimi działaniami obejmuje około 30% światowego rynku A2P SMS. Obsługuje obecnie różne protokoły komunikacji takie jak SMS, RCS, głosowe i wideo, a także 600 miliardów interakcji rocznie.

Branża
Telco
Wielkość zatrudnienia
4500
Data rozpoczęcia współpracy
lipiec 2017 r.

Zadanie

  • Stworzenie skalowalnego narzędzia z intuicyjnym interfejsem.
  • Narzędzie musi współpracować z innymi systemami.
  • Platforma scalająca dziesiątki różnych produktów i usług oferowanych przez Sincha, gdzie każde z nich charakteryzuje się unikatową konfiguracją.

Jako partner j‑labs software specialists jesteśmy zadowoleni z wysokiego poziomu kompetencji i zaangażowania inżynierów. Ich specjaliści realizują styl bezproblemowego zarządzania projektami i konsekwentnie spełniają nasze oczekiwania. Transparentność i elastyczność, to cechy charakterystyczne wysokiej jakości ich pracy.

Peter Dearman, Director of Engineering SMS, Sinch

Realizacja j‑labs

  • Kompletna i skalowalna architektura monorepo/microfronted.
  • Pełny CI/CD workflow w Gitlabie dla aplikacji MPA/SPA.
  • Testy E2E z użyciem Cypressa (wyczerpanie ścieżek krytycznych w procesie).
  • Wiele automatycznych samoobsługowych funkcji w chmurze, np. edytor wiadomości m.in. dla RCS, WhatsApp, czy system płatności.
  • Rozwiązania mające na celu utrzymania spójności między wieloma systemami w Sinch – blokowe budowanie komponentów.
  • Projekty zakładają dalszy rozwój i dodanie nowych funkcjonalności.

Współpraca Sinch i j‑labs polega na wzajemnym uzupełnianiu się zespołów. J-people prowadzą stand-upy i są częścią procesu udoskonalania produktu, który realizują. Sinch zarządza projektami, kieruje planem dostaw oraz roadmapą. Dzięki płynnej komunikacji naszych Delivery Managerów z biznesem Partnera, na bieżąco rozwiązujemy wszelkie problemy, dyskutujemy i budujemy relacje w oparciu o zaufanie, transparentność i wspólną chęć udoskonalania. Taka kooperacja sprawia, że rozumiemy potrzeby i zobowiązania klienta, wiemy, czego potrzebują ich zespoły oraz zapewnimy odpowiedni poziom ekspertyzy naszych specjalistów.

Zespół

j-labs jest Partnerem Technologicznym Sinch od 2017 roku. Specjaliści refaktoryzują wiele starszych komponentów, które zostały napisane w PHP. Tworzą dla Sinch nową architekturę opartą o microserwisy przy użyciu technologii takich jak Java i Kotlin (backend) oraz React (frontend). W projekt zaangażowanych jest 14 specjalistów j‑labs oraz pracownicy Sinch (w całym Sinch pracuje ponad 50 j‑people). Inżynierowie z j‑labs pracują w 4 odrębnych zespołach:

Price&Cost samodzielny zespół po stronie j‑labs (do połowy 2023):

  • 1x Java Tech Lead
  • 2x Java Expert Engineer
  • 2x Java Senior Engineer
  • 1x Expert QA Engineer
  • 1x DevOps Engineer

API:

  • 3x Java Expert Engineer

Platform Provisioning:

  • 1x Java Expert Engineer
  • 1x Java/Kotlin Senior Engineer

Client Services:

  • 2x Java Senior Engineer

Rzuć nam wyzwanie i opowiedz o projekcie, który chcesz rozwinąć

Napisz nam, czego potrzebujesz, a w ciągu 48 godzin wrócimy do Ciebie, aby
porozmawiać o współpracy.

Pracuj ze specjalistami, którzy dostarczą najlepszy możliwy produkt

Skontaktuj się z nami